1. Strona główna
  2. »
  3. Telewizja
  4. »
  5. Wiadomości telewizyjne
  6. »
  7. Badanie: 8 milionów telewizorów 3D do 2015 r.

Badanie: 8 milionów telewizorów 3D do 2015 r.

Badanie: 8 milionów telewizorów 3D do 2015 r.

W nowym badaniu „3D Home-Entertainment in Germany”, badacze rynku z Goldmedia przewidują złote czasy dla popularnej technologii 3D. Według badań, w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedanych zostanie około ośmiu milionów telewizorów 3D. Oznacza to, że w 2015 roku około 20 procent lub jeden na pięciu będzie posiadał telewizor 3D. Achim Berg, który zlecił badanie i jest wiceprezesem stowarzyszenia branżowego Bitkom, widzi potwierdzenie swoich przypuszczeń, że 3D stanie się siłą napędową branży elektroniki użytkowej.

Telewizory 3D są dostępne w Niemczech od marca i według obliczeń GfK Retail and Technology do końca roku sprzedanych zostanie około 150 tys. zestawów w średniej cenie około 2 tys. euro. Trendem jest tu duża przekątna ekranu i sprzęt z podzespołami z wyższej półki. Wymagane do tego okulary migawkowe wydają się tymczasem zdobywać niezbędną akceptację, ponieważ ponad jedna trzecia (35 proc.) konsumentów wyobraża sobie włączenie ich do swoich zwyczajów związanych z oglądaniem telewizji. Największym zainteresowaniem cieszą się filmy 3D w telewizji; około 62 procent ankietowanych wymieniło je na pierwszym miejscu, następnie 44 procent chciałoby oglądać filmy z Blu-ray lub w formie pobrania na żądanie. Kolejną ważną grupą, na poziomie około 31 procent, są fani sportu, którzy chcieliby uczestniczyć w akcji w trzech wymiarach.

Jeszcze w sierpniu zainteresowanie 3D określono jako gigantyczne, gdy znane były wyniki badań przeprowadzonych przez Bitkom i GfK. Ale w rzeczywistości konsumenci raczej nie podążali wtedy za swoimi życzeniami z działaniem, co udowodniło inne badanie przeprowadzone przez Displaysearch. Teraz, gdy delikatna sadzonka ożywienia zaczyna energicznie kiełkować, jeśli wierzyć politykom, aspiracje 3D i rzeczywistość najwyraźniej zbliżają się do wspólnego mianownika nieco później niż oczekiwano. Zapewne przyczyniła się do tego również firma Sky, która od października nadaje filmy, sport i wydarzenia w 3D, wprowadzając Sky 3D jako pierwszy niemiecki kanał telewizyjny. Ponadto usługa IPTV Deutsche Telekom – Entertain od kilku miesięcy zawiera również treści 3D.

Perspektywa: Ci, którzy chcą podarować Blu-raye 3D jako prezent świąteczny, mogą już wybierać spośród 25 tytułów. Prawie wszystkie obecne filmy kinowe 3D zostaną dodane w ciągu przyszłego roku. Jeszcze lepiej sytuacja wygląda w sektorze gier: Istnieje już około 400 gier z wizualizacją 3D.

Powiązane artykuły