1. Strona główna
  2. »
  3. Telewizja
  4. »
  5. Wiadomości telewizyjne
  6. »
  7. CES 2011: Przegląd nowości telewizyjnych

CES 2011: Przegląd nowości telewizyjnych

ces-2011

CES 2011: Przegląd nowości telewizyjnych

Targi CES 2011 już za nami. I dzięki temu już prawie wiemy, czego możemy się spodziewać w roku telewizyjnym 2011. Bo gigantyczna impreza w Las Vegas uważana jest za najważniejszy pomiar trendów w roku. Wśród tysięcy nowych produktów szczególnie interesują nas telewizory. I choć nie było tu wielkiej rewolucji, to jednak dało się zauważyć kilka wyraźnych trendów. Producenci ośmielają się bardziej, telewizory są coraz bardziej wymyślne. Jutrzejsze ekrany są również większe i inteligentniejsze. Odważamy się na pierwsze spojrzenie na klasę 2011, które jest warte uwagi nawet jeśli nie chcecie kupować luksusowych nowości.

CES 2011 – i co z tego?

Nawet jeśli IFA jest bardziej konkretna i namacalna dla niemieckich klientów, to nie da się obejść mega targów CES. W tym roku targi elektroniki wreszcie otrząsnęły się z kryzysu i udowadniają swoje centralne znaczenie z około 140 000 odwiedzających, około 2500 wystawców i nowymi telewizorami od wszystkich dużych producentów.

Nie zawsze trzeba chcieć tego, co najnowsze, by zainteresować się targami. Tutaj można też zobaczyć, które funkcje w przyszłości będą nadawały się dla mas, a gdzie nastąpi obniżka cen. Ale co widzisz, że jest nowe, gdy rozglądasz się po Las Vegas?

LG CES 2011Hostessy LG testują nową platformę Smart TV

3D i internet – stare nowe trendy

Nieco niegodziwie, a nie do końca błędnie, można by stwierdzić, że na targach CES 2011 przegotowano stare trendy. Zamiast fundamentalnie nowych pomysłów na produkty, wielcy gracze skupiają się na ulepszaniu dobrych rzeczy. Dotyczy to dwóch dużych trendów. Telewizory 3D mają obecnie pokazywać jasny, kolorowy i wysokokontrastowy obraz nawet w okularach migawkowych. Okulary są też coraz bardziej wymyślne i lżejsze. Na próżno jednak czekamy na rynkowe autostereoskopowe telewizory 3D w rozmiarach użytkowych.

Funkcji internetowych nie mogło zabraknąć w żadnym nowym telewizorze. Producenci dostrzegli również, że w półśrodkach ustalonych rozwiązań można wiele poprawić. Ambitne są pełnoprawne przeglądarki internetowe i sklepy z aplikacjami, które właśnie przechodzą do pierwszych zestawów. Zintegrowane biblioteki wideo online i wyszukiwanie wideo w całej sieci domowej brzmią z kolei mniej seksownie, ale mogą okazać się co najmniej równie przydatne.

Świeży projekt

Powoli, ale skutecznie, telewizory wreszcie wyglądają tak, jak w filmach science fiction. Nie każdemu przypadnie do gustu, ale nowa seria 9 Samsunga przyciąga wzrok. Asymetryczna podstawka sprawia, że ogromny wyświetlacz wygląda lżej. Z kolei cienkie ramki, przezroczyste elementy obudowy i schludny, minimalistyczny design to także nieodłączny element konwencjonalnych telewizorów. Dzięki temu nawet olbrzymi telewizor nie musi przytłaczać salonu. Dobrze o tym wiedzieć, bo ekrany są coraz większe.

Samsung Curve DesignCurve Design: Samsung Series 9 z asymetryczną podstawką

Sony – Bravia HX925 jako urządzenie uniwersalne

Sony zaprezentowało na targach CES łącznie 27 Bravii. Podobnie jak w przypadku innych producentów, telewizory nie trafiają do nas w Niemczech jeden do jednego. Zamiast HX929 możemy się spodziewać niemal identycznego HX925 jako nowego topowego modelu. Telewizor w ponadczasowej monolitycznej konstrukcji obiecuje najnowsze funkcje od Sony: zamiast zwykłego podświetlenia LED ma oferować doskonałe lokalne przyciemnianie dzięki podświetleniu „Intelligent Peak LED”. Dzięki Motionflow XR800 częstotliwość odświeżania obrazu osiąga teraz rzekomy odpowiednik 800 herców. A jako X-Reality PRO Engine, dwa chipy do post-processingu wideo na wszystkich poziomach jakości trafiają do nowej Bravii.

Sony HX925 Sony HX820 Sony EX720

Ale nie musi to być seria HX. Nowe Bravie są kompatybilne z 3D aż do średniej klasy. Funkcje online są jeszcze bardziej rozpowszechnione.

Panasonic – plazma VT30 ma poprawić to, co najlepsze

Panasonic ma niezły ubaw: Telewizor plazmowy VT25 jest przez wielu ekspertów uważany za najlepszy dostępny telewizor 3D. Nowe telewizory z wyższej półki to teraz plazmy VT30. W oczach Panasonic normalne rozmiary to coś dla początkujących, luksusowe plazmy zaczynają się od 55 cali. Telewizory mają wyglądać szczególnie elegancko dzięki ciągłemu przedniemu szklanemu panelowi. Ale Viera-Plasmas firmy Panasonic ma też nowe atuty po włączeniu. Telewizor ma reagować jeszcze szybciej, a dzięki panelowi Infinite Black Pro 2 pokazywać bardziej jaskrawy, kontrastowy obraz.

Panasonic VT30 Panasonic GT30 Panasonic ST30

Nowe plazmy z serii GT30 i ST30 mają też podobno osiągnąć lepszą jakość obrazu. Telewizja internetowa i 3D są standardem. Po raz pierwszy Panasonic pokazuje też telewizory LED, które potrafią robić 3D. Telewizory DT30 są raczej niewielkie, bo mają 32 i 37 cali, ale dzięki panelom IPS i technologii 240 herców powinny spełnić także wysokie wymagania.

Samsung Series 9 – wymyślny czy głupi?

Trzeba oddać rację Samsungowi: Mało który producent w ostatnich latach włożył tyle wysiłku w dobry design. Już w obecnej ofercie można znaleźć zafoliowane telewizory w ponadczasowych aluminiowych obudowach. Zamiast iść o jeden lepiej, Samsung idzie na całość z nową serią 9. Błyszczący telewizor stoi lekko odchylony do tyłu na podstawce z boku. Nowy design nie musi Ci się podobać, ale wyraźnie wyróżnia się z tłumu. A producent nadal oferuje płaskie telewizory LED w kolorze aluminium.

Samsung LED TV D7000 Samsung LED TV D8000 Samsung Plasma TV D8000

Telewizory LED serii 9000 są bardzo smukłe, ale mają tylko kilka prawdziwych unikalnych punktów sprzedaży w porównaniu z seriami 8000 i 7000. Przede wszystkim szykowny pilot dotykowy wchodzący w zakres dostawy stał się jeszcze lepszy. Przeglądanie treści w sieci na pilocie, a następnie przerzucanie go w stronę telewizora, gdy chcesz je obejrzeć – tak Samsung wyobraża sobie przyszłość rozrywki. Jeśli to Cię nie interesuje, telewizory LED 7000 i 8000 mają wyjątkowo wąskie ramki, lepsze odtwarzanie 3D i znacznie rozszerzoną ofertę online, w tym „Samsung Apps” – kanały internetowe do wyboru.

LG – LW6500 i kolejne pomysły na 3D

Jaśniejszy obraz 3D i lepsze okulary obiecywał każdy producent na tegorocznych targach CES. LG wie jak zadowolić kilkoma własnymi pomysłami. Przynajmniej LG pokazało prototyp telewizora 3D bez okularów, choć w formacie kieszonkowym. Jednak ci, którzy planowali oglądać filmy 3D na handhelda Nintendo 3DS, mogą cieszyć się nieco większym doświadczeniem 3D w podróży. Telewizja 3D staje się wydarzeniem dla większych grup widzów dzięki LW6500. Telewizor LCD współpracuje z pasywnymi okularami 3D jak w kinie. Są one znacznie lżejsze i tańsze, więc można je również nabyć w dużych ilościach. A kąty widzenia też mają być szersze. Niezależne testy muszą jednak najpierw pokazać, jak naprawdę dobrze LW6500 radzi sobie w trybie 3D.

LG LW6500 LG LZ9700 LG LZ9700

A dzięki modelowi LZ9700, LG po raz kolejny pokazuje nam, czym jest duży telewizor. 72-calowy telewizor LCD ma pokazywać szczególnie świetne obrazy 3D i ma wszystkie dodatki, od lokalnego przyciemniania po internet. Nie chcemy nawet spekulować na temat ceny. Przynajmniej telewizja internetowa jest coraz tańsza dzięki LG. LG chce nawet wkrótce sprzedawać swoje funkcje Smart TV jako mały dodatek do każdego telewizora. A LG stawia teraz także na „aplikacje” w telewizorze.

Sharp, Philips i reszta

Tyle o najpopularniejszych producentach – oczywiście na CES 2011 znajdziemy ogromny wybór wielu ciekawych produktów niszowych, trendów i insider tipsów. Sharpowi udało się również zaimponować własnym 70-calowym potworem – LC-70LE732U. Co ciekawe, telewizor Quattron nie oferuje trybu 3D; inne telewizory Aquos były wyraźnie reklamowane jako obsługujące 3D. Dla fanów czterokolorowych paneli firmy Sharp telewizor Aquos jest jednak prawdopodobnie nowym szczytem możliwości. Również Philips zaprezentował zupełnie nową gamę, która jednak nie oferuje większych niespodzianek.

Na nowe telewizory przyjdzie jeszcze trochę poczekać. Pierwsze modele pojawią się już w styczniu, ale na większość z nich wciąż czekamy na ceny i daty. A dla niemieckich nabywców pozostaje jeszcze więcej pytań, na które trzeba odpowiedzieć. Dostępne rozmiary, dokładne numery modeli i wiele szczegółów, takich jak niemieccy partnerzy telewizji internetowej, są jeszcze otwarte.

Powiązane artykuły