Niezależnie od obecnie jeszcze możliwej do opanowania sprzedaży telewizorów 3D i wciąż niewielkiej liczby widzów, przyszłość wydaje się być trójwymiarowa także dla nadawców telewizyjnych. Tak przynajmniej przewidują badacze rynku z In-Stat, którzy przewidują duży wzrost stacji telewizyjnych nadających 3D na całym świecie. Czyniąc to, przytaczają również liczby: Do 2015 roku ponad 100 kanałów ma mieć możliwość prezentowania treści 3D. Już w tym roku do kanałów 3D, które zostały już uruchomione w Europie, Azji i Ameryce Północnej, ma dołączyć duża liczba kanałów 3D. Do tej pory suwerenność biznesową w tym segmencie mieli dostawcy płatnej telewizji i ich systemy video-on-demand (VOD).
Zdaniem ekspertów, kanały, które zdobyły już pierwsze doświadczenia z 3D VOD, w średniej perspektywie włączą do swojej oferty klasyczne kanały 3D. In-Stat spodziewa się w tym kontekście swoistego efektu domina, w którym wśród kanałów płatnych pojawi się duża presja konkurencyjna, przez co każdy z operatorów będzie starał się przeciwdziałać nowej ofercie jeszcze lepszą, aby zapobiec odpływowi klientów. Pozytywnym efektem ubocznym będzie prawdopodobnie obniżenie kosztów produkcji materiałów 3D, co spowoduje szybki wzrost produkcji treści.