Telewizja cyfrowa wraz ze związanymi z nią komponentami odbiorczymi, takimi jak set-top boxy i odpowiednio wyposażone telewizory, dostarcza obecnie handlowi detalicznemu wymarzonych wyników sprzedaży i obrotów. Według statystyk gfu, tylko w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2009 roku sprzedano około 2,4 mln odbiorników cyfrowych, co wygenerowało wzrost sprzedaży o około 245 mln euro. Branża spodziewa się dalszego wzrostu popytu wraz z wprowadzeniem HD Plus w listopadzie 2009 r. oraz regularnego nadawania programów publicznych w HDTV wraz z rozpoczęciem Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2010 r. Do tej pory w całych Niemczech sprzedano około 900.000 skrzynek HDTV, z czego prawie 80 procent do odbioru satelitarnego.
Liczba sprzedanych telewizorów z wbudowanym tunerem HDTV wyniosła na koniec września 1,55 mln sztuk. Ze względu na stale poszerzaną ofertę programową, GfU spodziewa się, że do końca roku w niemieckich gospodarstwach domowych będzie pracowało 19 milionów telewizorów kompatybilnych z HDTV i około 4,7 miliona odbiorników HDTV. Stopień cyfryzacji w odniesieniu do transmisji wykazuje różnice: Nadawanie naziemne jest już w 100 procentach ucyfrowione dzięki DVB-T, kablowe tylko w około 31 procentach, a niemieckie gospodarstwa domowe satelitarne w 72 procentach. GfU dostrzega tu wystarczający potencjał, by napędzić ten trend.
Kolejnym kamieniem milowym w procesie cyfryzacji będzie planowane przez ARD i ZDF na 30 kwietnia 2012 roku wyłączenie analogu satelitarnego. Z tego powodu, jak również z powodu coraz większego zakresu programów w HDTV, zorientowany na usługi handel specjalistyczny będzie miał wielką szansę na osiągnięcie znacznego wzrostu sprzedaży przy odpowiednim doradztwie.