Według czasopisma branżowego Digitimes, tajwański producent BenQ zaprezentował 42-calowy telewizor LED podczas targów komputerowych Softex w Taipei / Tajwan w drugi weekend kwietnia. Konkurujący ze sobą liderzy branży, Sony i Samsung, którzy również byli tam reprezentowani, oferowali nawet oświetlenie LED w połączeniu z 3D. Nowy model BenQ ma być dostępny od czerwca, a wkrótce zakończą się prace nad dodatkowymi alternatywami w rozmiarach ekranu 32, 37 i 50 cali. BenQ uważany jest za jedną z wystrzałowych gwiazd wśród azjatyckich firm i planuje wyposażyć w LED BLU około 15 procent produkowanych przez siebie telewizorów, jak twierdzi dyrektor zarządzający BenQ Taiwan, Danny Yao.
Nowe modele mają zapewnić udział w rynku krajowym na poziomie około 12 procent. W pierwszym kwartale tego roku BenQ zdołał już zwiększyć zakres dostaw w sektorze telewizorów LCD o jedną trzecią. Dawna spółka zależna Acer odnotowała 40-procentowy wzrost sprzedaży monitorów komputerowych z podświetleniem LED. Postęp dotarł również do tego sektora, gdyż połowa wszystkich monitorów LCD sprzedanych w 2010 roku oferowała już nowoczesne podświetlenie diodowe. W drugiej połowie roku mają pojawić się kolejne modele z diodą LED.
Ogólnie rzecz biorąc, oczekuje się, że monitory komputerowe LED już w 2010 roku przekroczą na Tajwanie granicę 30 procent. Dla BenQ, CEO Danny Yao wyznaczył połowę rynkowego tortu jako kamień milowy. Ten ambitny cel wydaje się całkiem realny. Chociaż sprzedaż monitorów w pierwszym kwartale uległa stagnacji w porównaniu z rokiem 2009, przychody wzrosły o dziesięć do dwudziestu procent.