1. Strona główna
  2. »
  3. Telewizja
  4. »
  5. Wiadomości telewizyjne
  6. »
  7. Producent telewizorów: Samsung od 5 lat jest „na szczycie”

Producent telewizorów: Samsung od 5 lat jest „na szczycie”

Samsung Logo

Producent telewizorów: Samsung od 5 lat jest „na szczycie”

Z udziałem w rynku wynoszącym ponad 21 procent, Samsung po raz kolejny jest światowym liderem wśród producentów telewizorów. W Niemczech czołowa pozycja została nawet przedłużona z nowym rekordem 25,5 procent. Dane, które zostały opublikowane w komunikacie prasowym, pochodzą od renomowanego instytutu badań rynkowych Displaysearch. Samsungowi udało się więc w imponujący sposób utrzymać pozycję lidera rynku w segmencie telewizorów przez okres 19 kwartałów, co odpowiada prawie 5 latom. W tym kontekście Hans Wienands, wiceprezes ds. elektroniki użytkowej w firmie Samsung, określił stacjonarny handel specjalistyczny jako niezbędny gwarant sukcesu. Zapowiedział, że współpraca z handlem zostanie jeszcze bardziej zintensyfikowana dzięki specjalnym ofertom usług.

Samsung był jedynym producentem telewizorów, który w drugim i trzecim kwartale 2010 roku sprzedał na świecie ponad dziesięć milionów telewizorów. Tym samym południowokoreański koncern elektroniczny od pierwszego kwartału 2006 r. zajmuje pozycję lidera rynku. Jak wynika z danych Displaysearch, Samsung już w trzecim kwartale miał udział w globalnym rynku na poziomie 21,3 procent. Dla wszystkich technologii telewizyjnych, takich jak LCD, LED i plazma, łączny udział wynosi ponad 20 proc.

Samsung pozostaje również liderem w segmencie telewizorów LED, których sprzedaż w 2010 roku wyniosła ponad 2,1 mln sztuk. Dużą rolę odegrały w tym postacie niemieckie: Niezależnie od ostrej konkurencji na rynku, w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy osiągnięto wartość 38,8 procent. Na pole position znalazły się również telewizory 3D Samsunga: tutaj odnotowano udział na poziomie 77,4 proc. według sprzedanych sztuk. Nic dziwnego, że wyniki sprzedaży telewizorów miały również pozytywny wpływ na cały segment CE; tutaj również zajęto czołową pozycję z udziałem na poziomie 23,2 procent w skali światowej (październik 2010).

Powiązane artykuły