1. Strona główna
  2. »
  3. Telewizja
  4. »
  5. Wiadomości telewizyjne
  6. »
  7. Pierwszy na świecie poklatkowy spot 3D firmy Toshiba

Pierwszy na świecie poklatkowy spot 3D firmy Toshiba

toshiba-3d-stop-motion-spot

Pierwszy na świecie poklatkowy spot 3D firmy Toshiba

Biorąc pod uwagę wszechobecny boom na 3D, przeniesienie reklam w trzeci wymiar było tylko kwestią czasu. Firma elektryczna Toshiba podjęła teraz wyzwanie i w wybranych kinach wyświetla pierwszy na świecie poklatkowy spot 3D. Spot pokazuje, jak z białej kartki papieru powstają figury origami, a w końcu nowe, innowacyjne produkty. Japończycy w ramach swojej aktualnej kampanii wyprodukowali dwa różne spoty, promujące nowe telewizory 3D z serii WL768 oraz notebooka Portégé R700. Start, obejmujący telewizję, handel detaliczny i online, nastąpił w grudniu 2010 roku.

W reklamie Toshiba podejmuje podstawową ideę białej kartki papieru, która często jest punktem wyjścia wszystkich kreatywnych pomysłów. Istotną częścią są kreacje Sipho Mabony, który jest uważany za czołowego europejskiego artystę origami. Jego artystyczne i niepowtarzalne papierowe postacie zostały sfilmowane i „ożywione” za pomocą tzw. techniki poklatkowej, dzięki czemu w imponujący sposób pokazano rozwój od pomysłu do produkcji produktów Toshiby.

Toshiba nawiązała współpracę z agencją Grey z Düsseldorfu, aby zrealizować pierwszą reklamę 3D w technice poklatkowej. Klipy zostały nakręcone trójwymiarowo, całkowicie bez komputerowej animacji. Produkcja była odpowiednio czasochłonna: aby zapewnić płynność sekwencji podczas spotu, Sipho Mabona musiał spędzić łącznie 16 dni na składaniu wszystkich niezbędnych figur do poszczególnych ujęć, przy czym każde pojedyncze ujęcie trwało do 60 minut.

Powiązane artykuły