Choć w ostatnim roku gospodarczym sprzedano jeszcze ponad milion telewizorów z tylną projekcją, Sony całkowicie wycofuje się z tego biznesu. Powodem jest gwałtowny spadek sprzedaży w 2007 roku. Według Sony, telewizory z tylną projekcją były główną przyczyną straty w dziale telewizyjnym. Firma podąża tym samym za swoimi konkurentami, takimi jak Hitachi, Epson i Seiko, którzy również już wycofali się z tego biznesu.
Zamiast telewizorów z tylną projekcją, Sony chce teraz w przyszłości jeszcze bardziej skupić się na sektorze telewizorów LCD, a przede wszystkim zwiększyć liczbę sprzedawanych tu produktów. Celem jest osiągnięcie liczby 10 milionów do końca roku podatkowego w marcu 2008 r. W celu dalszej optymalizacji popularnych telewizorów, Sony planuje ścisłą współpracę z firmą Samsung.
Oprócz telewizorów LCD, Sony chce również poświęcić się rozwojowi ekranów OLED. Ekrany, które w tej chwili są jeszcze drogie, według Sony mają obiecującą przyszłość i tym samym dały firmie powód do rozpoczęcia ich sprzedaży.
Łatwo zauważyć, że w najbliższym czasie w korporacyjnym gigancie wiele się zmieni. Jeśli jesteś fanem technologii tylnej projekcji, która jest dość rozpowszechniona, powinieneś pospieszyć się z zakupem. Bo wkrótce tego typu telewizorów praktycznie nie można było znaleźć na rynku.