Biznes z płytami DVD, które istnieją od 1996 roku, jest nadal doskonały. Jednak w tym roku nowy nośnik pamięci, jakim jest płyta Blu-ray, wyraźnie nadrobił zaległości. Dowodzą tego dane Gesellschaft für Konsumforschung (GfK), które zostały opublikowane kilka dni temu. Według nich sprzedaż Blu-rays w ciągu jednego roku wzrosła o niewiarygodne 127 procent, DVD uplasowało się na poziomie trzech procent. Oznacza to, że w stosunku do poprzedniego roku wyniki sprzedaży płyt DVD i Blu-ray wzrosły o jedenaście procent z 69,4 mln do 76,7 mln sztuk. W tym samym okresie zamówienia na elektroniczne systemy sprzedaży (EST) wzrosły o 419 procent. Pomimo słabnących cen, niemieccy dostawcy programów wideo odnotowali zadowalający wzrost o sześć procent przy sprzedaży na poziomie około 888 milionów euro.
Chociaż wzrost Blu-ray jest znakomity, tylko dziesięć procent wszystkich płyt jest rzeczywiście niebieskich. To, że obroty mimo wszystko tak niebotycznie wzrosły, wynika z faktu, że Blu-rays są znacznie droższe od zwykłych DVD. W efekcie ich udział w całkowitej sprzedaży wynosi już ponad 13 proc. Oliver Trettin, zastępca dyrektora zarządzającego Bundesverband Audiovisuelle Medien e.V. (Niemieckie Stowarzyszenie Mediów Audiowizualnych) uważa, że prognoza sprzed roku, która przewidywała sprzedaż Blu-ray na poziomie co najmniej 10 milionów w 2010 roku, na pewno się spełni. Zresztą wszystko na to wskazuje, bo po trzecim kwartale tego roku licznik przekroczyło już 7,3 mln Blu-ray. Przyjemność dla konsumenta: średnia cena Blu-ray spadła w ciągu roku o około 20 procent i wynosi obecnie 16,05 euro (2009: 20,17 euro).
Zyskowne maksima odnotowano także w marketingu internetowym. Działalność w zakresie wynajmu osiągnęła poziom 4,4 mln transakcji (2009: 2,5 mln) i wygenerowała łączny obrót w wysokości 15 mln euro. Średnia opłata za wypożyczenie nośników cyfrowych w wysokości 3,53 euro była o około 48 procent wyższa niż 2,39 euro pobierane za wypożyczenie nośników w sklepie wideo za rogiem. Liczby dotyczące tradycyjnych sklepów z filmami, wypożyczalni z automatów lub przez pocztę również szybko spadły w tym roku o cztery procent.
„Avatar” Jamesa Camerona pozostaje na szczycie list sprzedaży DVD za pierwsze trzy kwartały tego roku. Po nim następuje druga część sagi „Zmierzch”, „Nowy Księżyc”, a następnie „2012” Rolanda Emmericha. W segmencie Blu-ray na czele również „Avatar”, na drugim miejscu „2012”, a na „brązowym” „Sherlock Holmes”. W zestawieniu hitów obejmującym DVD i Blu-ray na czele znajduje się „2012”, a za nim „Avatar” i „Sherlock Holmes”.