Po naszej wizycie na targach IFA 2008 w Berlinie ze zdumieniem odkryliśmy, że płaskie telewizory o wysokiej rozdzielczości są nie tylko bardziej pożądane niż kiedykolwiek, ale także wyraźnie dominują na wystawie elektroniki użytkowej. Gdziekolwiek nie spojrzeć, telewizory były w centrum zainteresowania niemal każdej sali przeznaczonej do domowej rozrywki. Niestety, nie zaprezentowano zbyt wiele nowego. Tak więc, choć pojawiły się przebłyski bardzo obiecującej technologii OLED i kilka prototypów telewizorów 3D, to po modelach LaserVUE firmy Mitsubishi nie było ani śladu. Z drugiej strony, nowe telewizory LCD i plazmowe robiły spore wrażenie. W krótkiej serii zdjęć chcielibyśmy teraz bardziej szczegółowo przedstawić telewizyjne innowacje i trendy poszczególnych producentów.
Tendencja w 2008 roku jest wyraźnie w kierunku coraz większych, bardziej płaskich i ostrych telewizorów, ale także w kierunku energooszczędnych i wysokiej rozdzielczości telewizorów ekologicznych. O ile w zeszłym roku trzeba było głęboko sięgać do kieszeni, by kupić telewizory powyżej 50 cali, o tyle dziś telewizory o takich przekątnych ekranu nie są niczym szczególnym. Jeśli chcesz naprawdę zrobić wrażenie, możesz kupić telewizor o przekątnej ekranu znacznie przekraczającej 1,50 metra. Znacznie poprawiła się też rozdzielczość w porównaniu z ubiegłym rokiem. Mało który telewizor nie miał rozdzielczości Full HD. Wręcz przeciwnie, niektóre modele zostały nawet zaprezentowane z rozdzielczością UHDV, czyli czterokrotnie większą niż Full HD. Niektóre telewizory były nawet tak płaskie, że mogłyby przejść za murale. Z kolei inne telewizory w trybie energooszczędnym zużywały nie więcej niż zwykłe lampy sufitowe. W branży telewizyjnej oczywiście coś się zmieniło!
Targi IFA 2008 Special: Innowacje i trendy
Część 1: IFA 2008: telewizory Samsunga
Część 2: IFA 2008: telewizory Sony
Część 3: IFA 2008: telewizory Philipsa
Część 4: IFA 2008: telewizory Panasonic
Część 5: IFA 2008: więcej producentów telewizorów